NyheterNyheterFortnox i samarbete med Fack:app!

Fortnox i samarbete med Fack:app!

Idag har Fack:app, din digitala rådgivare inom arbets- och arbetsmiljörätt börjat att säljas direkt från Fortnox App Market. Fack:app tar i och med detta samarbete, ytterligare ett viktigt steg i sin strategi att hjälpa fler små företag med sitt arbets- och arbetsmiljörättsliga arbete.

Genom att koppla ihop Fack:app med Fortnox kan ett mindre företag få en helt digital hjälp vad gäller arbets- och arbetsmiljörättsliga frågor. Inte bara att få lagrummen tolkade på ett lättförståeligt språk, utan även checklistor för vad du behöver tänka på. Därtill finns alla nödvändiga dokument tillgängliga som krävs för att genomföra olika aktiviteter på ett korrekt sätt. Synkroniseringen är helt sömlös vilket innebär att informationen synkas i båda riktningarna.

Eftersom både Fack:app och Fortnox delar målgrupp, dvs småföretag, gör denna integrering det möjligt för många fler kunder att få vetskap om vad Fack:app erbjuder.

Partnerskapet kring köp innebär att det nu är möjligt för kunder att köpa Fack:app direkt från Fortnox App Market genom några få klick. Som kund får man allt samlat på en och samma faktura från Fortnox. Partnerskapet innebär även att Fortnox får rätten att aktivt marknadsföra Fack:app till sina kunder.

”Vår vision är att göra det svåra enkelt! Säger Fack:app VD, Claudia Isaza Rivera. Många år av att lösa knepiga juridiska frågeställningar har lett fram till denna app. Vi är otroligt stolta över att kunna erbjuda en enkel lösning för dig med frågeställningar inom arbets- och arbetsmiljörätt. Vad vi gjort är att vi har samlat allt under ett och samma tak”

I slutänden kommer denna app att förenkla och effektivisera småföretagens vardag oavsett om frågan är kopplad till hur vi ska bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete eller hur vi genomför en omorganisation. Svaren på dina frågor har du med dig direkt i din ficka.

Relaterat

  • Smarta steg för att skapa en bättre digital arbetsmiljö

    Smarta steg för att skapa en bättre digital arbetsmiljö

    För att motverka digital stress i arbetsmiljön rekommenderas regelbundna skärmpauser, utbildning om digital hälsa, och flexibla arbetstider. Ergonomiska arbetsplatser, tydliga arbetsmål, begränsning av uppkoppling efter arbetstid, och en kultur av öppen kommunikation är också viktiga. Fokus bör ligga på kvalitetsarbete snarare än ständig online-närvaro, och regelbunden feedback och fysisk aktivitet uppmuntras för att minska stress och öka välbefinnandet.

  • EU-direktivet för insyn i lönesättning och dess påverkan på löneprocessen i Sverige

    EU-direktivet för insyn i lönesättning och dess påverkan på löneprocessen i Sverige

    Direktivet om lönetransparens handlar om att komma till rätta med lönediskriminering mellan kvinnor och män i hela EU. Alla EU:s medlemsländer ska ha införlivat direktivets regler senast om tre år.

  • Sommartider hej hej, sommartider!

    Sommartider hej hej, sommartider!

    Det ljuder skratt mellan husen, grillröken ligger tung och det skrattas och skålas i familjens som vännernas lag. Semestern är en tid för avkoppling och njutning, men det är också en tid då alkoholkonsumtionen kan öka.

Vill du få våra nyheter direkt i din inkorg?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

*” anger obligatoriska fält